DLC

Nu har jag jobbat två dagar på Driftledningscentralen i Boden. Där gör man allt möjligt:D Tex. så finns det ett stort rum vart massa folk sitter och styr järnvägen, som att planera så tågen möts på rätt ställen, att dom kör rätt och som att öppna och stänga växlar m.m, allt som har med järnvägen här uppe att göra. Sedan sitter det folk som ropar ut information till alla stationer också.
Så idag har jag varit där och suttit och styrt järnvägen en viss sträcka:)Det var riktigt kul!
Igår så var jag med min pappa som också jobbar där men han är chef över norra banregionen. Så han håller inte på med det jag gjort idag. Men då så fick jag skriva olika statistik om trafikmeddelanden, den var också kul.

Kommentarer
Postat av: Clara C.

Låter roligt!



Så du hade koll på hela järnvägen!? :)

2011-05-19 @ 17:12:41
URL: http://praoclara.blogg.se/
Postat av: Albin

Var roligt ;) Ja hela järnvägen här uppe

2011-05-19 @ 20:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0